Veckans Träningsmeny v 6

Vilken Skidfestival i underbart vinterväder vi fått uppleva i helgen! Tack till alla aktiva, föräldrar och ledare som skapat fina idrottsupplevelser under vårt arrangemang, härligt att få uppleva arrangemangsgemenskapen vi byggt upp i föreningen. Nu väntar sportlov under vecka 7 och då vill vi kunna ha stugan öppen hela veckan för sportlovslediga barn. Vi saknar fortsatt frivilliga till några av dagarna så vi vore supertacksamma om ni kan göra en insats någon av dagarna tis 14-lör 18 februari. Man ansvarar då för skiduthyrningen samt servering i stugan mellan kl 10-14. Man står tillsammans med en annan familj så det blir en härlig vinterdag på vår arena tillsammans med besökarna. Skicka ett DM om ni har möjlighet att hjälpa till här.

Veckans träningsmeny:
Tis 18.00-19.00 GIF stjärnorna✨ Rörelseglädje, lek, stafetter, balans och utmaningar på skidor för alla 🏃🏻‍♀️💨🤸🏻‍♂️mellan 5-8 år. Alla är välkomna att vara med! Skidor finns att hyra, var ute i god tid om ni behöver hyra skidor på tisdag.
Tis 18.00-19.00 Blå grupp, Skidåkning klassisk stil. Tema: Utförskörning.
Tis 18.00-19.30 Röd/Svart grupp, Skidåkning klassisk stil. Tema: Utförskörning.
Tis 19.10 resp 19.40 Ungdomsstyrelsemöte & Körvakväll. Vi firar vårt nya, fina kök, äter korv tillsammans och har ett Ungdomsstyrelsemöte efter träningen i två omgångar för de olika grupperna.
Ons 18.00-19.30 Årsmöte Borås GIF Knektås, GIF Stugan. Vi summerar året som gått och tar sats inför ett spännande 2023 med val av styrelse och upptagande av medlemmarnas motioner. Kallelse finns under nyheter på hemsidan.
Tor 17.00-18.00 MTB styrka Sjöbo hallen för Lila, röd och svart grupp. Inomhus pass för lila, röd och svart grupp.
Tor Tävling, Hellidsloppet Tidaholm Fri stil. Anmälan senast tisdag kväll
Tor 18.00-19.00 Blå grupp, Skidåkning Fri stil. Tema: Snabbhet/Byta hängsida växel 2
Tor 18.00-19.30 Röd och Svart grupp, Skidåkning Fri stil. Tema: Snabbhet/Byta hängsida växel 2Lör 13.00-15.00 Skidtävling Lilla Ulricehamnsloppet. Anmälan senast tisdag kväll.

Våra juniorer tävlar också i Bauhaus cup, fredag, lördag och söndag på Lassalyckan Ulricehamn.

Hoppas vi ses på skidor i veckan!

Borås GIF Knektås • Knektåsvägen 37 • 50649 Borås • E-post: