Välkommen till Borås GIF Padel Arena

Välkommen till våra fina padelbanor i fin skogsmiljö vid vår klubbstuga vid Borås GIF arena på Knektås. Intill banan finns tillgång till en utomhuslounge och grillplats. Banorna är byggda i Oktober 2020 av JUBO Padel och har Mondo Supercourtgräs. Banorna bokas och betalas via www.matchi.se eller Matchi-appen.

Bana 1 (Fristad Plast) bokas i block av 60 min.
Bana 2 (Effektiv) bokas i block av 90 min.

Som medlem i Borås GIF kan du spela till ett rabatterat pris. Hur man blir medlem kan du läsa om på Om oss/Medlemskap. Ni måste också manuellt söka medlemskap i Matchisystemet för att kunna få tillgång till medlemspriserna (gäller även juniorer). Ni gör det via denna länk: Medlemsansökan Matchi

När ni bokar en tid får ni en unik kod till dörren. Belysningen tänds på strömbrytare till vänster och höger innanför dörren och den är tänd i 70 min.
Rack och bollar att hyra finns i en låda inne i gången. Dessa betalar man för separat via Swish, se anslag vid lådan.

Priser per bana

Vuxna 21 år och uppåt 250 kr/timme
Juniorer upp till 20 år 200 kr/timme
Vuxen Medlem (med erlagd medlems- och aktivitetsavgift) 150 kr/timme
Juniorer Medlem (med erlagd medlems- och aktivitetsavgift) 100 kr/timme

Har ni några problem med kodlås eller dylikt kan ni kontakta Morgan på 070-3102498.

Padelträning

Barn- och ungdomsträning Vi erbjuder padelträning för barn och ungdomar vid ett par tillfällen per år. Håll utkik på vår Facebook sida för mer information och anmälan. Vuxenträning Vill du ha en introduktion i padeltennis eller har du redan provat en del och vill ta ditt spel till nästa nivå? Tillsammans med DoPadel erbjuder vi grupp- och privatlektioner för vuxna.

Vid frågor om våra träningar hör av dig till .

SÅ HÄR SPELAR MAN PADEL

Padel spelas vanligtvis 2 mot 2 på en yta av 10*20 m. Poängräkning är samma som i tennis, (15-0, 15-15, 30-15, 40-15 gamevinst o s v).

Linjerna på planen används endast vid serve. Serve skall slås underhands och studsa i motspelarens diagonala serveruta. Bollen skall studsa bakom egen serveruta innan serven slås. Serve får studsa upp i glasväggen men om den studsar i galler är den felaktig. Man har två servar på sig. Om bollen går direkt i motståndarens vägg så räknas den som ute. Innan bollen tar i motspelarens vägg så måste den studsa i marken.

Man får spela volley (inte på serveretur), halvvolley eller låta bollen studsa på glas/gallervägg. Man får även slå bollen på sin egen glasvägg för att få över den till motspelarens planhalva. Man får inte slå bollen i gallret på sin egen sida. Lycka till!

Borås GIF Knektås • Knektåsvägen 37 • 50649 Borås • Telefon: 0768 271010 • E-post: