Träningsstudio

Varmt välkommen till vår stak- och cykelstudio som invigdes i början av maj 2023!
Anmälningslänk 2024

Vår Studio innebär möjligheter till ytterligare träningsaktivitet på vår anläggning. Studion är skapad tack vare Ungdomsstyrelsens önskemål och kommer bli ett frekvent inslag i vårt träningsutbud på våra gemensamma träningar.

Studion har följande utrustning:

2 Concept Stakmaskiner
2 Concept Bike Erg med Swift
1 Concept rodd maskin
1 Smithmaskin (ledad skivstång)
1 dragmaskin
1 rigg med dips, skivstångshållare, chins, TRX band m m
Det finns Pilatesbollar, kettlebells, gummiband, medicinbollar m m i lokalerna också.

Hur får man tillgång till träningsstudion?

Nedan kan du läsa om hur du som medlem kan få tillgång till att använda studion. Se här om hur man blir medlem och betalar aktivitetsavgift.

När det gäller egen träning så är du som medlem välkommen att träna så mycket du vill i vår Studio mot en viss motprestation eller avgift. Ny anmälan till detta görs varje kalenderår. Det finns några varianter att välja mellan som visas nedan. Det finns ett digitalt lås på dörren som du kommer kunna få access till via en app, Salto KS som du laddar ner till din telefon.

För att få fri tillgång till studion (utanför våra ordinarie träningar) så förväntas en motprestation eller en studioavgift av dig via en ny anmälan varje år. Vi önskar att våra aktiva medlemmar i så stor utsträckning som möjligt väljer alternativet att hjälpa till på våra evenemang och arbetsdagar, men har valt att ha ett avgiftsalternativ också. Nedan beskriver vi de alternativ som finns för olika medlemsgrupper och vad som krävs för fri tillgång till studion:

Ungdomar
Medlems- och aktivitetsavgift, och 3 arbets-/ledartillfällen under året

Vuxna – Alternativ 1

Medlems- och aktivitetsavgift, och 3 arbets-/ledartillfällen under året

Vuxna – Alternativ 2

Medlems- och aktivitetsavgift, och träningsavgift i studion 800 kr per år (total kostnad för medlems-/aktivitetsavgift samt studioavgift är 1600kr).
Studioavgift betalas via swish till 123 216 72 78, ange studioavgift samt ditt namn.

Familjemedlemmar – Alternativ 1

Familjemedlemsskap, aktivitetsavgift och minst 3 arbetsinsatser per familj under året

Familjemedlemmar – Alternativ 2
Familjemedlemsskap, aktivitetsavgift och träningsavgift i studion 1500 kr per år (total kostnad för medlems-/aktivitetsavgift samt studioavgift är 3300kr).
Studioavgift betalas via swish till 123 216 72 78, ange studioavgift samt namn.

Tränare/Ledare

Medlems- och aktivitetsavgift

Pensionärer

Medlemsavgift räcker för fri entré före klockan 16. Vill man ha tillgång även efter kl 16 får man välja någon av alternativen för vuxen.

Besökare

Som medlem med tillgång till studion kan man ta med sig en besökare. Besökaren kan då swisha 50 kr per träningstillfälle för vuxen och 30 kr för ungdom under 20 år (swishas till 123 216 72 78)

När du anmält dig och betalt ev. avgift kommer du inom några dagar få ett inbjudningsmail från Salto, med hjälp av vägledningen där kan du upprätta ditt konto med en digital nyckel i Salto KS appen.

Anmälan sker årligen via formulär. Formulär för 2023 finns här. Dina personuppgifter i formuläret är för kontroll mot medlemsregister, för upplägg av mail i låssystemet samt namnlistor för aktiviteterna. Därefter slänger vi dessa uppgifter.

LÄNK TILL ANMÄLNINGSFORMULÄR

Regler för studion

1) För att få tillgång till studion med egen nyckel skall man ha fyllt 14år
2) Föräldrar ansvarar för sina underåriga barn vid egen träning i studion
3) Utrymningsdörren i studion är larmad och får endast användas vid nödsituation/utrymning.
4) Man stänger alltid dörren till studion efter sig.
5) Man tränar på egen risk i studion
6) Man ansvarar för att ställa tillbaka all utrustning på respektive plats.
7) Man torkar av utrustning efter sig.
8) Inga obehöriga får släppas in i studion.
9) Studion är öppen från 06-22 varje dag och lokalen är larmad mellan 22.10-05.55.
10) Endast rena inomhusskor är tillåtna i studion.

OBS! När man anmäler sig så registreras man tillsammans med sina personuppgifter i Salto KS systemet och där skapar vi unika användarkonton. Genom systemet kan vi följa vilka som går in i studion. Men om vi upptäcker misskötsel så har vi rätt att utan förvarning stänga av medlemmars access till studion. Om man inte fullbordar sina uppdrag man själv anmält sig till eller inte betalat medlemsavgift så äger vi också rätt att stänga av medlems access till studion.

Det är en fantastisk möjlighet vi skapat tillsammans med vår Studio. Så låt oss ta väl vara på den tillsammans och se till att den kommer till användning för så många som möjligt!

Borås GIF Knektås • Knektåsvägen 37 • 50649 Borås • Telefon: 0768 271010 • E-post: