Hur kan jag börja i Borås GIF?

Alla är välkomna att träna med oss i Borås GIF! Våra ledord är Gemenskap/Glädje/Motion och både unga och gamla kan träna med oss. Är man under 8 år ser vi gärna att man har med sig en ansvarig vuxen på träningen. Via Nyheter, vår Facebook-sida ’Borås GIF – Knektås’ och Instagram ’boras_gif_knektas’ får man senaste informationen om veckans träningsmeny och under respektive idrott kan man läsa om våra olika träningsgrupper.

Man är alltid välkommen att testa två gånger innan man bestämmer sig för att vara medlem och fortsätta. Vill gärna att man registrerar sig som ny medlem redan vid första tillfället men man får några veckor på sig att betala och hinner då bestämma om man vill vara med eller inte. När man betalat medlemsavgift som aktiv är man välkommen att delta på alla träningar och aktiviteter. Nedan kan du läsa om våra medlemsavgifter och hur man betalar in dessa.

Är du ny och vill bli aktiv medlem? Fyll i dina uppgifter via denna länk:
NY MEDLEM

Vad får man som medlem?

När du är medlem och har betalt aktivitetsavgift ingår också fri skidåkning i våra konstsnöspår samt reducerat pris på våra Padelbanor. Ibland förekommer rabatter hos våra partners som vi informerar om i våra nyhetsbrev eller via sociala medier.

Givetvis ingår det också att man som förälder och aktiv ställer upp och hjälper till på våra arrangemang. En ideell förening bygger på ideella krafter och är man många som hjälper till blir det inte betungande för någon! Minst två arrangemang per år ska man vara med på. Våra arrangemang är kända för sina engagerade funktionärer och vi brukar har väldigt roligt tillsammans!

Vi vill ha möjlighet att publicera bilder på våra medlemmar i våra sociala medier för att visa upp våra aktiviteter i föreningen. Om du inte vill att du eller ditt barn syns här vill vi att ni kontaktar oss på .

Borås GIF är anslutna till flera idrottsförbund och har därigenom försäkringar för våra medlemmar. Läs mer om försäkringar här.

Aktiva medlemmar

(medlemsavgift och aktivitetsavgift)

Barn (0-8) 300:-
Ungdom (9-25) 500:-
Vuxen (26-64) 800:-
Pensionär (65- ) 750:-
Hela familjen 1 800:-

Är ni flera i familjen (gäller boende på samma adress) som är aktiva inom GIF, kan ni lösa ett familjemedlemsskap. I det ingår både medlemsavgift och träningsavgift för alla i familjen. Familjemedlemskapet gäller för alla sektioner inom Borås GIF.

Stödmedlemmar (medlemsavgift)

Barn/Ungdom (0-25) 100:-
Vuxen (26-64) 300:-
Pensionär (65- ) 250:-

Det är samma avgift även om du är aktiv i flera sektioner i vår verksamhet i Borås GIF. Åldersindelningen avser det år man fyller.

Börjar man i föreningen efter den 15 september gäller halv årsavgift.

REGISTRERING & Betalning

Nytt förfarande vid betalning av medlemsavgift!

Vi har i början av 2024 introducerat ett nytt administrativt system i föreningen – Sportadmin. Information om hur betalning av medlemsavgift går till ser du i detta nyhetsinlägg. Där kan ju även anmäla dig som stödmedlem.

Är du ny och vill bli aktiv medlem? Fyll i dina uppgifter via denna länk:
NY MEDLEM

Klubbkläder

Vi har några olika uppsättningar klubbkläder som är skräddarsydda för våra medlemmar. För MTB så beställer vi normalt kläderna i februari för leverans under våren och för tävlingskläder skidor sker detsamma i september för leverans i november-december. Utöver det har vi en kollektion med sommarkläder och överdragskläder vinter som man kan beställa när man vill under året och de har en leveranstid på ca 2 veckor. De kläderna beställer man via Intersport och för att få våra förmånliga föreningspriser ska man vara inloggad som medlem på Intersport.

Information om när det är dags att beställa MTB-kläder och tävlingskläder för skidor kommer via informationsmail, hemsida och sociala medier.

Vi har en sida på Facebook för försäljning och efterlysning av begagnade plagg och även utrustning. Sidan heter ’Borås GIF Idrottsloppis’.

Klubbinformation

Borås GIF Knektås är en del av Borås GIF. Nedan finner du våra kontaktuppgifter.

Adress för post och fakturering:

Borås GIF
Barnhemsgatan 71
50648 Borås

Organisationsnummer:

Swishnummer:
Sektion Knektås: 123 216 72 78

Bankgiro:

Borås GIF Knektås • Knektåsvägen 37 • 50649 Borås • Telefon: 0768 271010 • E-post: