Veckans Träningsmeny v 47

Vintern har kommit till Knektås… Vi hoppas att kylan håller i sig och att snötäcket räcker för i så fall siktar vi på skidträning på tisdag på rullskidbanans snötäcke. Vi vill ju också fira att vi blivit Årets Parasportförening varför vi bjuder in till tårtkalas på tisdag kväll efter träningen. Alla aktiva barn, ledare och föräldrar är välkomna på tårtkalas i stugan med start kl 19.10! Vi äter tårta och firar vår fantastiska Funkisgrupp på tisdag kväll tillsammans. Veckans träningsmeny ser ut enligt nedan:

Mån 18.00-19.15 Vinterträning MTB, Röd och Svart grupp. OBS! Samling Heden Fristad, vid tennisbanorna
Tis 18.00-19.00 Funkisträning, Skidgång och styrka.
Tis 18.00-19.00 GIF stjärnorna✨ Rörelseglädje, lek, stafetter, balans och utmaningar för alla med spring i benen 🏃🏻‍♀️💨🤸🏻‍♂️mellan 5-8 år. Alla är välkomna att vara med!
Tis 18.00-19.00 Vi siktar på Skidpremiär på tisdag kväll för blå, röd och svart grupp. Klassisk teknik. Vi använder den snön som kommit på rullskidbanan och tränar på den. Följ på sociala kanaler om det blir skidträning eller inte. Annars är det löparskor på som gäller.
Tis 19.10-19.30 FunkisTårtkalas inne i stugan för alla för att fira att vi blivit utnämnda till årets Parasportförening i Borås.
Tor 17.00-18.00 MTB styrka Sjöbo hallen inomhus för Lila, röd och svart grupp. Styrka och lek i en skön blandning.
Tor 18.00-19.30 Beroende på väderförhållanden…Rullskidor Skate Blå, röd och svart. Tema: Tempoväxlingar. Vi kör också en introgrupp på torsdag för er som inte åkt så mkt rullskidor där vi tränar på balans och teknik. Alla kan vara med och åka rullskidor! Utrustning finns att hyra i GIF stugan.
Fre 18.00-21.00 PIZZAKVÄLL för alla killar och tjejer. Vi hittar på roliga saker på arenan och avslutar med pizza och ett Ungdomsstyrelsemöte. Alla är välkomna att vara med från alla olika idrotter. Bara att dyka upp på GIF, ingen föranmälan! Ta på kläder för utomhusaktiviteter.
Sön 17.00-18.00 Söndagsfysen. Bygg bålstyrka, stabilitet och kroppskontroll! Det perfekta passet för alla idrottare i alla åldrar! Cirkelträning utomhus med Carin.
Hoppas vi ses under veckan!