Poängjakten 2024

Välkommen till premiären av Poängjakten 2024. Poängjakten är ett samarbete mellan Borås GIF, Borås SK, Hestra IF och Äspereds IF. Borås GIF välkomnar er den 25 januari till årets premiärtävling, Parstafett i klassisk stil! Tillsammans skall vi skapa en mysig kväll med Musik-Marschaller och Kexchoklad!  Poängjakten är tävlingen där alla kan vara med och samla poäng till sin förening. Fokus dessa kvällar är att skapa en mysig idrottsupplevelse för alla deltagare och att glädjen till att åka skidor tillsammans, utmana sig själv och varandra med nummerlapp på under lekfulla former skall vara i centrum. För första gången i Poängjakten har vi nu också en paraklass där de åker en stafett tillsammans som öppning av hela kvällen. Nyhet nr 2 för i år är den åtråvärda Poängjakts-pokalen som den klubb som samlar ihop flest poäng under kvällen får ta med sig hem till klubbstugan fram till nästa Poängjakt!

Alla samlar poäng till sin klubb och alla får en kexchoklad efter målgång. Första start kl 18.00 och samling klubbvis senast klockan 17.30. Nummerlappar hämtas ut i tävlingssekretariatet klubbvis.

Premiären består av parstafett i klassisk stil med mixade klasser, Paraklass, TK 7-8, TK 9-10, TK 11-12, TK 13-14, TK 15-16. Vi har lottat ihop lagen blandat killar och tjejer så långt det går och parat ihop klubbkompisar så långt det varit möjligt. Serveringen är öppen hela kvällen med våfflor, korv och annat gott denna kväll. Skidutrustning finns att hyra på plats också.

De övriga poängjaktstävlingarna denna vinter är:
8 februari, Borås SK, Skicross fri stil, individuell start med tidtagning
7 mars, Hestra IF, Parsprintstafett fri stil

Anmälan har nu stängt, ingen efteranmälan.

Startlistan hittar ni här uppdaterad 240125 12.00, Startlista Poängjakten Borås GIF 240125 v2

Banskisser hittar ni här, Banskisser Klassisk sprint

Vägbeskrivning   Borås GIF Arena