Youth Americano med tips från coachen!

Här får våra ungdomar chansen att prova på tävlingsspel under roliga och enkla former med ledning av våra ungdomstränare som ger tips och instruktioner under tiden som ni spelar.

När? Onsdag 11/5 17.00-19.00

Vi kör två grupper:
Grupp 1: 17.00-18.00 för er mellan 10-12 år.
Grupp 2: 18.00-19.00 för er mellan 13-15 år.
Americano är en populär och social spelform i padel. Upplägget är så att man ställer upp som ensam spelare men blir lottad med andra spelare och sätts samman till lag. Man spelar sedan korta matcher och efter varje match så roterar alla spelare så att det hela tiden bildas nya lag. Poängen som lagen får i sin match går till spelarna i laget. Får ett lag alltså 5 poäng i en match så får båda spelarna 5 poäng var. Mixade klasser.

När träningen är slut så har alla spelare spelat lika många matcher och fått olika mycket poäng. Den som har fått flest poäng står som segrare.

Var: Borås GIF Padel Arena på Knektås

Kostnad: 50 kr per person

Anmälan sker genom att skicka ett mail till . Ange deltagarens namn och vilken grupp ni anmäler er till.

Betalning sker via Swish på plats.
Aktiviteten kräver minst fyra deltagare per grupp, vid färre deltagare ställs kursen in.