Padel Americano med tips från coachen

Americano är en populär och social spelform i padel. Här får ni prova på matchspel under roliga och enkla former där vår tränare, Lina från Chaerin Padel, ger er tips och instruktioner under tiden som ni spelar.

Upplägget är så att man ställer upp som ensam spelare men blir lottad med andra spelare och sätts samman till lag. Man spelar sedan korta matcher och efter varje match så roterar alla spelare så att det hela tiden bildas nya lag. Poängen som lagen får i sin match går till spelarna i laget. Får ett lag alltså 5 poäng i en match så får båda spelarna 5 poäng var.

När träningen är slut så har alla spelare spelat lika många matcher och fått olika mycket poäng. Den som har fått flest poäng står som segrare.

När: Måndag 9/5 kl. 19.00-20.00
Var: Borås GIF Padel Arena på Knektås
Kostnad: 125 kr per person
Träningarna är endast öppna för medlemmar i Borås GIF.

Anmälan och betalning sker via vår webshop som är fylld med det antal platser som finns per kurs. Betala gärna direkt vid anmälan. Du vet att du har plats om beställningen går att genomföra. Annars står det att ”produkten är slut”.

Aktiviteten kräver minst tre deltagare, vid färre deltagare ställs kursen in. Vid inställd kurs betalas inbetalda avgifter tillbaka.

Ny info 8/5: Kursen är nu fulltecknad!