Information Poängjakten 18 januari

Ikväll är det äntligen premiär för Poängjakten, ett samarbete mellan Hestra IF, Borås SK och Borås GIF. Vi ser fram emot att välkomna er till kvällens parstafett i klassisk stil på Borås GIF Arena.

DH 7-8 år och DH 9-10 år åker på en 500 m bana. Varje lag åker 4 varv på banan vilket innebär att varje person kör 2 sträckor.
De äldre klasserna, DH 11-12, 13-14 och 15-16 åker på en 700 m bana. Där åker varje lag 6 varv på banan vilket innebär att varje person kör 3 sträckor. Man samlar poäng till sin förening och segrande lag i respektive heat får 5 poäng till klubben, 2:an får 4 poäng, 3:an 3 poäng, 4:an 2 poäng, 5:an 1 poäng och alla övriga lag i heatet får också 1 poäng. Mixar man åkare från olika föreningar i något heat så får båda klubbarna lagets insamlade poäng. Den förening med mest poäng efter de nio heaten blir kvällens segrare. Ingen tidtagning i någon klass, alla åkare samlar poäng till sin förening.

Utomhusserveringen med hamburgare, dricka, kaffe, kakor och godis är öppen ikväll.

Startlista inför kvällens 9 heat har ni här: Startlista Poängjakten Borås GIF
Banskisser inför kvällen har ni här: Banskiss Poängjakten

Alla deltagare får en kexchoklad vid målgång.

Varmt välkomna till en mysig skidkväll tillsammans!

Summering av kvällen:
130 glada barn och ungdomar kämpade tillsammans i sina parsprintlag. Det var många mixade lag med tjejer och killar tillsammans och det var flera mixade lag mellan klubbar. Resultatet blev att Borås SK stod som vinnare i klubbtävlingen med 57 poäng, följt av Borås GIF på 51 och Hestra IF på 50. Flera gjorde sin allra första tävling och glädjen i deras ansikten skvallrar om att det var många som kände sig som vinnare!

På återseende på Borås Skidstadion på tisdag den 25 januari!