Veckans träningsmeny v 3

OBS!! Ändrade träningsplaner i veckan så läs menyn nedan!!!

Vilken klubb och vilka skidåkare vi har!! För andra året i rad så vann vi klubbtävlingen på XCGames i lördags, fantastiska prestationer av alla poängsamlare! Vi laddar för ny poängjakt på torsdag kväll då vi arrangerar säsongspremiären av Poängjakten. Vi hoppas snön räcker till att köra det här på Knektås. Om inte så kommer vi flytta den här första deltävlingen till Hestra. Besked om det kommer senast onsdag kväll. Snön har smält av under veckan så vi kör alternativ barmarksträning på tisdag för alla grupper. Vi vill inte röra snön förrän den har torkat upp och fryst ihop igen. Vi jagar också möjlighet till inomhusträning tisdag kväll men vi får återkomma imorgon om vi löser det för blå, röd och svart. Stjärnorna är på Knektås oavsett vad som händer för övriga grupper.

Veckans meny:

Tis 18.00-19.00 GIF stjärnorna✨ Rörelseglädje, lek, stafetter, balans och utmaningar på barmark för alla 🏃🏻‍♀️💨🤸🏻‍♂️mellan 5-8 år. Alla är välkomna att vara med! Vi kommer köra lekar och annat kul på padelbanorna denna veckan.
Nytt!!! Tis 18.00-19.15 Blå/Röd/Svart grupp – Samling 17:55 i Ryahallen för spänst, styrka, stafetter
Tor 17.00-18.00 Cykelstyrka i Sjöbohallen. För alla cyklister från lila, röd och svart grupp som vill bli starkare. Träning och utmanande lekar tillsammans.
Tor 18.00-ca 19.30 Poängjakten Borås GIF Knektås. Parstafett klassisk stil. Anmälan via hemsidan senast tisdag kväll. Vi lottar ihop killar och tjejer i resp åldersklass som bildar stafettlag ihop. Alla som deltar samlar poäng till klubben, ingen tidtagning i någon klass. Hoppas många vill vara med och jaga poäng tillsammans med klubbkompisarna. Samling 17.20 för genomåkning av banan. Var ute i extra god tid om ni vill låna skidor. För alla från 7-16 år. Ingen annan träning denna kväll.
Sön 10.00-14.00 Västgötaloppet, Lassalyckan Ulricehamn. Då GM blev inställt/framflyttat är det här ett bra alternativ för de som vill tävla. Välj mellan 7, 14, 21 eller 42 km.

Hoppas vi ses i veckan!