Välkommen till Linedance

WEST RIVER LINEDANCE

West River Linedance är en sektion som bedriver dansverksamhet i den stora idrottsföreningen Borås GIF. Vi erbjuder kursverksamhet, socialdans, evenemang och en varm gemenskap. Vi dansar till en stor blandning av musik som passar alla smaker.

LINEDANCE

Linedance är en danssort som passar alla. Du dansar själv tillsammans med andra. Linedance erbjuder också en salig blandning av olika dansstilar bla polka, waltz och west coast swing. Det fantastiska är att du inte behöver dansa bara en dansstil utan kan dansa alla!

Utdrag från danssport.se

”Linedance är en koreograferad dans där man upprepar i förväg inlärda stegkombinationer. Dansarna formerar sig i rader, därav namnet Linedance.

Linedance som det ser ut idag utvecklades under 1970 och 1980-talen i USA. Det finns dock stora likheter och influenser av folkdanser från 1800-talet. När Linedance började dyka upp ordentligt i Sverige i slutet av 1990-talet så dansades det mest till countrymusik. Dansen har dock utvecklats och inkluderar nu för tiden alla möjliga musikstilar.

Linedance kan dansas på alla nivåer, från lättsam motionsaktivitet till elitnivå med tävlingar och mästerskap vid olika nationella eller internationella arrangemang.”

DANSA HOS OSS

Vi har kursverksamhet på Sjöbo i utkanten av Borås. På Sjöbo Arena har vi en rymlig danslokal och ett aktivt föreningsliv. I dagsläget erbjuder vi kurser på tre nivåer – Nybörjare, Steg 1 och Steg 2. Våra kurser är på onsdagar.

Utöver kursverksamhet har vi socialdans, motionsdans, event och kurser med inhyrda instruktörer.

För mer information och anmälan till linedancen vänligen besök vår sida med utökad information: https://westriverlinedance.wordpress.com/

Borås GIF Sjöbo Arena • Barnhemsgatan 71 • 50648 Borås • Telefon: 0768 271010 • E-post: